Friday, October 29, 2010

Hujan Di Lembah Klang


Hari ini 29 Oktober 2010 (Jumaat), pagi-pagi dah hujan,aku macam biasa la.. bangun awal pagi nak gerak ke RTM,kena naik opis sebab staff ASYIKfm hampir 90% takde kat opis.. meke duk sibuk ngan pilihanraya Dun Galas, ramai gak gie Pos Brooke dan sekitar Gua Musang..

Awal pagi aku dah hangin ngan perangai Rakyat Malaysia yang dok sibuk nak gie keje..aku tau lah semua orang sibuk nak gie keje.. aku pun menyibok gak nak gie keje.. tapi takdelah menyusahkan orang lain .. kita bawak motor.. habis lorong kecemasan penuh ngan mereka-mereka yang rasa nak cepat sampai opis...berderet kereta-kereta mewah dan berjenama mahal tapi otak agak kurang mahal.. kesian...sepatut sebagai pemandu yang berhemah dan berkualiti, lorong kecemasan tak patut digunakan melainkan kecemasan...tapi yerla aku nak cakap pun tak guna sebab kita nie dah di ajar untuk jadi kurang ajar dan tidak menghormati hak orang lain.. mementingkan diri sendiri la tue namanya... yer tak

apepun tahap kesabaran penting bila kita kat jalanraya.. aku bukanlah nak komplen cuma tak puas hati cara dan tabiat rakyat malaysia bila nak gie keje ... kelam kabut dan sombong ...dan menyusahkan pengguna jalanraya yang lain

so. kepada pemandu-pemandu yang berkelas mewah dan ada kereta canggih manggih.. hormatilah kami pengguna motorsikal yang tak berapa nak kaya,kami gie keje kerana nak carik makan ...kami tau kami tak mampu nak bergaya ngan kereta mewah tapi otak biarlah mewah macam kereta mewah bukan otak miskin dan sombong malahan lebih memalukan bila belajar pandai-pandai tapi otak miskin, rugi malaysia

salam SATU Malaysia .. jumpa lagi di lain post.. aku besy pulak hari nie.. meting sesajer... letih mendengar meting yang takde kesudahan ..


arios..

No comments: