Sunday, October 31, 2010

31 Oktober 2010, Hujung Minggu NR


Hai semua pembaca blog NR, apa kabar anda di hujung minggu ini.. wah bila hujung minggu mesti engkorang seronok .. yerlakan mana yang cuti la seronok.. yang kena keje .. ada dua.. pertama, dapat gak ada keje nak buat dan yang kedua dapat claim kerja lebih masa (OT), mana yang dapat claim la .. kadang-kadang ada majikan yang tak nak bayar .. dia kata kerja biasa.. gantinya offday.. muhahahaha...

Hari ini tugas aku seterusnya, menjalankan tugas membaca dan menterjemah berita dalam bahasa Temuan.. ini masuk hari keempat aku baca berita.. dah berderet empat hari.. kawan aku, Azlina Alam dah tiga hari berturut-turut menjalankan tugas sebagai juruhebah.. tinggal kami berdua dalam dialek Temuan yang bertungkus lumus menjalankan tugas, sebab kawan-kawan Temuan lain mereka di Gua Musang.. pun menjalankan tugas rasmi

Apapun kewajipan kita sebagai pekerja kita laksanakan sebaik mungkin, bagi aku apa yang aku boleh buat, aku buat dan yang mana termampu la .. yang tak termampu buat apa nak buat.. menyeksa dirikan.. gaji camtue gak.. muhahahahahahahahaha

oklah selamat berhujung minggu .. jumpa lagi kalau aku rajin menulis ...

wasalam ...

No comments: